نکات خرید سنگ لاشه

نکات خرید سنگ لاشه

انواع سنگ لاشه کدامند؟

امروزه کف سازی با سنگ لاشه یا نماسازی با سنگ لاشه و سنگ مالون خصوصا در ایران مرسوم شده است. از این رو نکات خرید سنگ لاشه حائژ اهمیت است.قبل از بررسی نکات خرید سنگ لاشه، بهتر است تا حدودی با انواع سنگ لاشه آشنا شویم.

سنگ لاشه کف :

سنگ لاشه کف باغ یا همان پاوینگ سنگ یک نوع سنگ طبیعی است که به عنوان روکش زمین در باغ‌ها و فضای بیرونی استفاده می‌شود. این سنگ‌ها به دلایل زیبایی و عملکردی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای ایجاد محیطی زیبا و متناسب با نوع باغ و فضای سبز مناسب هستند.

سنگ لاشه کف باغ در انواع مختلفی از جمله سنگ لاشه طبیعی، سنگ لاشه مصنوعی و سنگ لاشه بتنی طراحی و تولید می‌شود. هر یک از این انواع سنگ‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود هستند که بسته به نیازها و خواسته‌های محیط مورد استفاده، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مزایای سنگ لاشه کف:

مزایای استفاده از سنگ لاشه کف باغ عبارتند از:

– زیبایی و طراحی دلپذیر
– مقاوم در برابر سایش و فشار
– ضد آب و مقاوم در برابر آب و هوای سخت
– قابلیت تمیز شدن و نگهداری آسان
– بدون ایجاد جوانب درخشش نور مزاحم در محیط
– قابلیت جایگزینی ساده در صورت آسیب یا خرابی

معایب سنگ لاشه کف:

معایب استفاده از سنگ لاشه کف باغ عبارتند از:
– حساسیت به حرارت و ضربه‌های شدید
– گرمای زیاد در تابستان
– نیاز به نصب و نگهداری دقیق تراز و هموار برای جلوگیری از شکستگی یا جابه‌جایی سنگ‌ها

با در نظر گرفتن مزایا و معایب ذکر شده، می‌توان بهترین نوع سنگ لاشه کف باغ را بر اساس نیازها و سلیقه شخص انتخاب کرد.

خرید سنگ لاشه

 

نمونه ای از کف سازی با سنگ لاشه توسط پیمانکاری سنگ لاشه احمدی

سنگ لاشه نما:

یک نوع سنگ طبیعی است که برای ساخت و تزیین دیوارها، نماها و سایر سازه‌های معماری استفاده می‌شود. سنگ لاشه نما برخلاف سنگ های معمولی دیگر دارای شکل همسان و یکنواخت است و به خوبی می تواند در ساختمان ها استفاده شود. سنگ لاشه نما به عنوان یک ماده شیمیایی پایه است و معمولاً از سنگ های گرانیت، تراورتن، آهک و سولفات استخراج می شود. سنگ لاشه نما در طراحی و ساختمان فضای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل مقاومت بالا، ظاهر زیبا، رنگ های متنوع و مقاومت در برابر عوامل آب و هوایی توسط معماران و طراحان بازیابی شده است.

مزایای سنگ لاشه نما:

مزایای سنگ لاشه نما عبارتند از:

1. زیبایی و استحکام:

سنگ لاشه نما یکی از محبوب‌ترین مصالح برای نمای ساختمان‌ها است که به دلیل ظاهر زیبا و استحکام بالا مناسب برای ساختمان‌های مدرن و کلاسیک می‌باشد.

2. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی:

سنگ لاشه نما برای مقابله با بارندگی، برف و سرما بسیار مقاوم است. این ویژگی موجب استحکام بیشتر و عمر طولانی این نوع نما می‌شود.

3. عدم نیاز به نگهداری:

سنگ لاشه نما نیاز کمتری به نگهداری دارد و در مقابل تغییرات جوی و خراش‌ها مقاوم است. همچنین، تمیز کردن آن نیز بسیار ساده است.

4. انتخاب گسترده رنگ و طرح:

سنگ لاشه نما برای طراحی نماهای مختلف از جمله نماهای ساده و مینیمال تا نماهای مجلل و طرح‌دار مناسب است. وجود انواع رنگ‌ها و طرح‌ها به معماران و دکوراتورها امکان می‌دهد تا نماهای خاص تر و منحصر به فرد را طراحی کنند.

5. عایق حرارتی:

سنگ لاشه نما دارای خواص عایق حرارتی است و می‌تواند در حفاظت از ساختمان در برابر تغییرات دمایی کمک کند.

6. قابل استفاده در نماهای داخلی و خارجی:

سنگ لاشه نما می‌تواند به عنوان مصالح نما در ساختمان‌های داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد. این ویژگی موجب می‌شود که سنگ لاشه نما بتواند زیبایی و استحکام به هر دو بخش داخلی و خارجی ساختمان ببخشد.

با این حال، در هنگام استفاده از سنگ لاشه نما نیاز به توجه به جزئیات فنی و نصب صحیح آن می‌باشد تا از مزایای آن بهره‌برداری کامل صورت پذیرد.

معایب سنگ لاشه نما:

 

معایب استفاده از سنگ لاشه نما عبارتند از:

1. قابلیت شکستگی:

سنگ لاشه نما به دلیل سختی و آسیب‌پذیری نسبت به ضربات و خش عموماً قابل شکستن است. در صورتی که به طور نادرست نصب شود یا تحت فشار مستقیم قرار بگیرد، ممکن است خرده‌ها و قطعاتی از سنگ جدا شود.

2. آب‌دریابی:

سنگ لاشه نما ممکن است به دلیل ناهمواری‌ها و شکاف‌های موجود در سطح آن آب را به دور از ساختمان هدایت کند. این موضوع می‌تواند باعث نشت آب و خرابی‌های ساختمانی شود.

3. رنگ‌پردازی:

رنگ سنگ لاشه نما به دلیل اصولاً طبیعی بودن آن ممکن است تحت تأثیر نور مستقیم خورشید و آب و هوای رطوبت‌زا تغییر کند و کمی بیشتر مایل به رنگ‌پریدگی شود.

4. نگهداری و تمیزکاری:

سنگ لاشه نما با درخشش طبیعی خود ممکن است زودتر کثیف شده و نیازمند تمیزکاری و نگهداری منظم باشد. عدم تمیزکاری مناسب نمی‌تواند تاثیر مثبتی بر ظاهر روبرو داشته باشد و ممکن است به پوسته‌ها و رگ‌های سنگ ضربه زده و همچنین باعث ظاهر کثیف نمایی ساختمان شود.

5. قیمت بالا:

سنگ لاشه نما معمولاً از جنس‌های قابلیت‌های خاصی مانند مقاومت در برابر آتش و حفاظت از آب برخوردار است که این عوامل می‌توانند باعث افزایش قیمت آن شوند. همچنین هزینه نصب و نگهداری ممکن است که از هزینه‌های معمول بیشتر باشد.

نکات خرید سنگ لاشه

نکات مهم در خرید سنگ لاشه :

 

نوع سنگ لاشه:

قبل از خرید باید بدانید که هر نوع سنگ لاشه از خصوصیات و کاربردهای مختلفی برخوردار است، بنابراین باید نوع سنگ لاشه مورد نظر خود را تعیین کنید. مثلاً سنگ لاشه های گرانیتی برای استفاده در کفپوش ها و زمین های پر ترافیک مناسب هستند، در حالی که سنگ لاشه های مرمری برای استفاده داخل ساختمان و تزیینات داخلی انتخاب بهتری می باشند.

– کیفیت سنگ لاشه:

برای اطمینان از کیفیت سنگ لاشه، باید از فروشنده یا تولیدکننده رسمی خرید کنید و در صورت امکان نمونه هایی از سنگ را بررسی و برای تست خود بردارید . همچنین، بررسی کنید که آیا سنگ لاشه دارای گواهینامه کیفیت است یا خیر.

– اندازه و ضخامت سنگ لاشه:

از اندازه و ضخامت نهایی سنگ لاشه مورد نظر خود آگاه شوید و در صورت نیاز، یک کارشناس معتبر را برای بررسی ابعاد و ضخامت سنگ لاشه استخدام کنید.

– رنگ و تماشای سنگ لاشه:

در صورت امکان به یک شرکت یا کارخانه سنگ لاشه مراجعه کنید تا انواع رنگ ها و تماشای سنگ لاشه ها را بازدید کرده و از نزدیک آن ها را بررسی کنید. بررسی نمونه هایی از سنگ لاشه را در روشنایی مستقیم و فضای باز انجام دهید، زیرا این نور می تواند تماشای دقیق رنگ و عیوب سنگ را بررسی کند.

– قیمت سنگ لاشه:

قبل از خرید، قیمت های سنگ لاشه را در بازار مشابه بررسی کنید تا بتوانید بهترین قیمت را برای خرید تعیین کنید. همچنین، توجه کنید که قیمت سنگ لاشه بر اساس نوع سنگ، کیفیت، ابعاد و منبع سنگ متفاوت است. برای اجرای محوطه سازی کف با سنگ لاشه با بهترین کیفیت با پیمانکاری سنگ لاشه احمدی تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *