پیمانکاری سنگ لاشه

راهنمای جامع سنگ لاشه

سنگ لاشه چیست؟

سنگ لاشه، یک نوع سنگ طبیعی است که از پرداخته شدن دانه‌های کوچک سخت در یک قالب سختت و مرمریتی تشکیل می‌شود. سنگ لاشه معمولاً از سنگ آهک، دولومیت و یا مرمر تشکیل می‌شود و در اصل نوعی سنگ رس رسوبی است. این سنگ دارای بافت منحصربه‌فردی است که معمولاً شامل دانه‌های کوچک با رنگ‌های گوناگون می‌شود و به این دلیل به عنوان یک سنگ زینتی محبوب استفاده می‌شود. سنگ لاشه در صنایع ساختمانی، ساخت تندیس و مصالح زینتی استفاده می‌شود.در ایران و سایر کشورهای پیمانکاری سنگ لاشه بسیار مرسوم است.

ویژگی های سنگ لاشه :

سنگ لاشه، یکی از انواع سنگ‌های آذرین است که دارای ویژگی‌های خاصی است که عبارتند از:

1. مقاومت:

سنگ لاشه بسیار مقاوم است و به سخت‌ترین نوع سنگ‌ها تعلق دارد. این سنگ اغلب در کف‌پوش‌ها، دیوارپوش‌ها و روکش‌های بیرونی استفاده می‌شود.

2. زیبایی:

سنگ لاشه دارای رنگهای متنوع و طرح‌های جذاب است که تنوع زیادی در این نوع سنگ وجود دارد. این ویژگی باعث می‌شود که سنگ لاشه در دکوراسیون داخلی و خارجی محبوب باشد.

3. مقاومت در برابر خوردگی:

سنگ لاشه دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی است و به همین دلیل در نواحی دریایی، استخرهای شنا و حمام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4. مقاومت در برابر ضربه:

این سنگ دارای مقاومت بالا در برابر ضربه است و بنابراین در برابر خراشیدگی و لگدکوبی مقاوم است.

5. پایداری حرارتی:

سنگ لاشه دارای پایداری حرارتی بالا است و می‌تواند در برابر تغییرات حرارتی بزرگ مانند حرارت خیلی بالا و یخبندان مقاومت کند.

6. سازگاری با محیط زیست:

سنگ لاشه از مواد طبیعی است که قابلیت بازیافت دارد و در مقابل شرایط زیست‌محیطی مقاوم است.

به طور کلی، سنگ لاشه یک سنگ بسیار مقاوم است که به عنوان یک مصالح ساختمانی محبوب استفاده می‌شود و دارای ویژگی‌های زیبایی و عملکرد بالایی است.

 

 

ویدئو زیر اجرای سنگ لاشه محوطه سازی

فروش سنگ لاشه

انواع سنگ لاشه :

سنگ لاشه یا لاشه‌ها در ساختمان شناسی به سه دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند:

1. سنگ لاشه رسی :

این نوع سنگ‌ها از رسوبات معدنی دریاها، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها تشکیل می‌شوند. به طور معمول حاوی آهک، سنگ آهک، شیل، سنگ رس، سنگ سیلت، سنگ دولومیت و سنگ آهن هستند.

2. سنگ لاشه آذرین :

این نوع سنگ‌ها به علت تبریدن و انجماد مذابها داخل زمین تشکیل می‌شوند. سه دسته‌ی اصلی در این نوع سنگ لاشه‌ها وجود دارد: سنگ‌های نفوذی  که درون باطن زمین تشکیل می‌شوند مانند گرانیت، دیوریت و گابرو؛ سنگ‌های آفتاب‌سوز که در فرایندهای آتشفشانی تشکیل می‌شوند مانند بازن، ریولیت و آندزیت؛ و سنگ‌های لاو که در سطح زمین تشکیل می‌شوند مانند بازن و پاهوه.

3. سنگ لاشه پهناوری :

این نوع سنگ‌ها به علت تأثیر فشار و دما در عمق زمین تشکیل می‌شوند. سه دسته‌ی اصلی در این نوع سنگ لاشه‌ها وجود دارد: سنگ‌های سخت  که در صدمات حرارتی شدید تشکیل می‌شوند مانند سنگ سنگین و شیست؛ سنگ‌های جلا  که از تبدیل سنگ ساز‌ها تشکیل می‌شوند مانند پترید و شیست؛ و سنگ‌های ساز ) که از تبدیل سنگ‌های پهناوری قدیمی تشکیل می‌شوند.

 

بهترین نوع سنگ لاشه کدام است؟

 

بهترین نوع سنگ لاشه وابسته به استفاده مورد نظر است. اما برخی از نوع های محبوب سنگ لاشه بشمار می روند:

1. سنگ لاشه گرانیت:

گرانیت یکی از قدرتمندترین و مقاومترین انواع سنگ ها است و معمولاً در منازل و نمای خارجی استفاده می شود.

2. سنگ لاشه مرمر:

مرمر دارای ظاهری زیبا و رنگارنگ است و معمولاً در داخل ساختمان ها یا در بخش های بازسازی استفاده می شود.

3. سنگ لاشه سیلیس:

سیلیس، سخت ترین نوع سنگ لاشه است و برای محیط های با فشار و استفاده های سنگین مانند راهپیمایی ها و معابر عمومی مناسب است.

4. سنگ لاشه شیشه ای:

این نوع سنگ لاشه شفافیت و پرکنندگی بالایی دارد و برای منازلی که به نور های طبیعی نیاز دارند، مناسب است.

به هر حال، قبل از انتخاب سنگ لاشه، باید ملاحظات فنی مرتبط با نصب، نگهداری و ظاهر ظاهری را در نظر بگیرید.

سنگ لاشه دماوند اصل

را از پیمانکاری سنگ لاشه احمدی خرید کنید

سنگ لاشه کوهی چیست ؟

سنگ کوهی نوعی سنگ است که به شکل های مختلفی در کوهستان ها و کوه ها یافت می شود. این سنگ ها عموماً از مواد معدنی متشکل شده و در زمینهایی که فشار و حرارت بالا و مدت زمان طولانی داشته اند، تشکیل می شوند. سنگ کوهی می تواند به صورت شکل های مختلفی مانند سنگ آهک، سنگ آهن، سنگ گرانیت و غیره باشد و می تواند از ویژگی های زیستی و جغرافیایی کوهستان ها و مناظر طبیعی را نشان دهد. همچنین از سنگ کوهی برای ساخت و سازها، تزئینات داخلی و خارجی، صنایع معدنی و غیره استفاده می شود. پیمانکاری سنگ لاشه احمدی بهترین نوع سنگ کوهی را ارائه میدهد.

سنگ لاشه ورقه ای چیست؟

سنگ ورقه‌ای، نوعی سنگ طبیعی است که به صورت لاشه و در قالب ورقه‌هایی تراش داده می‌شود. این نوع سنگ معمولاً از سنگ‌های آهکی مانند سنگ آهک و سنگ مرمر تشکیل می‌شود. سنگ لاشه ورقه ای به علت ظاهر زیبا و بافت یکنواختش، در طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها به‌عنوان پوشش‌ دیوارها و کف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، برای ساخت ظروف، تزیینات دیگر و همچنین در صنایع مختلف مانند صنایع فضای سبز، کاشی کاری و نماسازی نیز استفاده می‌شود.

سنگ مالون چیست ؟

سنگ لاشه مالون یک نوع سنگ است که اصلی‌ترین سنگی است که در معدن مالونت شناخته شده است. این سنگ به رنگهای مختلفی مانند سفید، خاکستری، قرمز، صورتی و قهوه‌ای یافت می‌شود. سنگ لاشه مالون معمولاً در صنایع ساختمانی، مصالح ساختمانی و صنایع تزئینی استفاده می‌شود. همچنین به دلیل ظاهری زیبا و منحصر به فرد، این سنگ برای ساخت و تزیین اشیا مانند جواهرات و سنگهای تزئینی نیز استفاده می‌شود.

کاربرد سنگ کوهی :

سنگ لاشه کوهی به عنوان یک سنگ معمولاً در عملیات ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی و خارجی استفاده می شود. در زیر، برخی از کاربردهای سنگ لاشه کوهی آورده شده است:

1. ساخت دیوارها و بناها:

سنگ لاشه کوهی به عنوان یک سنگ ساختمانی استفاده می شود و به صورت بلوک های بزرگ برش داده می شود تا از آن برای ساخت دیوارها و بناها استفاده شود. این سنگ به دلیل وزن سبک و خواص فشاری خود، در ساختمانهایی مانند ویلاها، رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید بسیار محبوب است.

2. پوشش دیوارها:

سنگ لاشه به جهت زیبایی و همچنین افزایش مقاومت دیوارها در برابر عوامل آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ به عنوان پوشش داخلی و خارجی دیوارها و نمای ساختمان ها استفاده می شود.

3. پوشش زمین:

سنگ لاشه کوهی به عنوان یک مواد پوششی زمین در کف فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولاً در ساختمان هایی مانند رستوران ها، هتل ها و منازل لوکس استفاده می شود.

4. آتش بندی:

به دلیل مقاومت بالای سنگ لاشه کوهی در برابر حرارت، ممکن است در طراحی آتش بندی و همچنین ساخت و نگهداری آجر چوب و استخرها استفاده شود.

5. ساخت پل ها و دیگر سازه های عمرانی:

به دلیل خواص مکانیکی مطلوب، سنگ لاشه کوهی ممکن است برای ساخت پل ها، گودبرداری ها و سایر زیرساخت های عمرانی استفاده شود.

6. دکوراسیون:

سنگ لاشه کوهی به عنوان یک سنگ زینتی در دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ می تواند در ساختمان ها، حوضچه ها، پایه های میز و صندلی، آبنماها و غیره استفاده شود، تا زیبایی و طراوت به فضاها اضافه شود.

 

کاربرد سنگ ورقه ای :

 

کاربردهای سنگ لاشه ورقه ای عبارتند از:
1. بستر پوشش دادن دیوارها، کف‌ها و سقف‌ها در ساختمان‌ها
2. پوشش دادن دیوارها و سطوح بیرونی ساختمان‌ها
3. طراحی و ساخت صفحات تزئینی در دکوراسیون داخلی
4. ساخت محصولات ورقه‌ای مانند میز، صندلی، میز ناهار خوری و غیره
5. پوشش دادن ستون‌ها و پایه‌ها در معماری
6. استفاده در ساخت حوضچه‌ها و استخرها
7. ایجاد پوشش دیواری و سقفی برای محل‌های عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و مراکز تجاری

با توجه به مقاومت و دوام سنگ لاشه ورقه ای در برابر رطوبت، حرارت، آب، آتش، رطوبت، خوردگی و سایر عوامل زیان‌زای محیطی، این نوع سنگ بسیار مورد توجه صاحبان ملک، مهندسان و معماران قرار گرفته است.

کاربرد سنگ مالون :

 

سنگ لاشه مالون به عنوان یک سنگ طبیعی با کاربردهای متنوع استفاده می شود. تعدادی از کاربردهای سنگ لاشه مالون عبارت‌اند از:

1. ساخت و ساز:

سنگ لاشه مالون به عنوان یک ماده ساختمانی استفاده می شود، به خصوص در ساخت بناهای بزرگ و معابر. این سنگ به دلیل مقاومت و استحکام بالا نسبت به فشار و حرارت، بسیار مناسب برای ساختمان های سنگی است.

2. دکوراسیون داخلی:

با قابلیت‌های ظاهری زیبا و رنگی متنوع، سنگ لاشه مالون در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. این سنگ می تواند به عنوان یک کاشی دیواری زیبا، کفپوش، آینه، سینک و سطح کار در آشپزخانه و حمام، فرش و … استفاده شود.

3. دکوراسیون خارجی:

سنگ لاشه مالون به دلیل مقاومت در برابر عوامل جوی نظیر باران، برف و آب، مناسب برای استفاده در دکوراسیون خارجی است. می توان از این سنگ برای پوشش محوطه‌های بیرونی مانند محوطه های پارک، محوطه های ورودی و پیاده‌ رو‌ها، استفاده کرد.

4. صنایع دستی:

سنگ لاشه مالون ممکن است در تولید محصولات صنایع دستی نظیر جواهرات، تزئینات ساختمانی مانند نماهای ساختمانی، آبنماها و … استفاده شود.

در پیمانکاری سنگ لاشه از انواع مختلف سنگ لاشه برای این امر استفاده میشود.

محوطه سازی و کف سازی حرفه ای با سنگ لاشه

محوطه سازی با سنگ لاشه :

یکی از موارد اصلی پیمانکاری سنگ لاشه، فضاسازی با سنگ لاشه است. محوطه‌سازی با سنگ لاشه یک روش شیک و زیبا برای تزیین فضاهای خارجی است. سنگ لاشه بافت نرم و ظاهر طبیعی دارد و در انواع رنگ‌ها و اندازه‌ها در بازار موجود است. این سنگ بسیار سخت و مقاوم است و می‌تواند در برابر ضربات و فشارهای سنگین مانند ترافیک و وسایل سنگین تحمل کند.

برای محوطه‌سازی با سنگ لاشه ابتدا باید زمین را آماده کرده و سطح آن را صاف و مرتب کنید. سپس یک لایه از جاذب آب و تراکم دهنده روی زمین می‌گذاریم تا جریان آب را کنترل کند و به تناسب قراردهی سنگ‌ها کمک کند.

سپس سنگ لاشه را در الگوهای موردنظر قرار داده و به یکدیگر متصل می‌کنیم. برای تثبیت سنگ‌ها در جای خود معمولاً از چسب سنگی استفاده می‌کنیم.

در صورتی که می‌خواهید محوطه‌سازی را زیباتر کنید و از تنوع رنگ استفاده کنید، می‌توانید از سنگ‌های لاشه با رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

بعد از نصب سنگ‌ها، می‌توانید با استفاده از جوانه‌زنی و گیاهان تزئینی دیگر محوطه‌سازی را زیباتر کنید. همچنین می‌توانید از چمن‌های مصنوعی نیز استفاده کنید تا جلوه‌ای طبیعیت به محوطه بدهید.

در نهایت، برای حفظ زیبایی و دوام سنگ‌های لاشه در محیط، باید به منظور جلوگیری از پوسیدگی و شکستگی، دوره‌های منظمی را برای تمیزی و نگهداری از محوطه تعیین کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *