ساخت محوطه با سنگ لاشه

ساخت محوطه با سنگ لاشه

برای آشنایی با ساخت محوطه کمی بیشتر با خود سنگ لاشه و سنگ کوهی آشنا میشویم:

روش استخراج سنگ لاشه :

روش استخراج سنگ لاشه به شکل زیر قابل انجام است:

 

1. تهیه معدن:

ابتدا باید معدنی که سنگ لاشه در آن وجود دارد ، پیدا کرد. این معدن‌ها معمولاً در مناطقی که دارای سنگ‌های غیر متمرکز هستند و سنگ لاشه در آن‌ها با سایر سنگ‌ها اصلاح نشده استقرار دارد یافت می شود.

2. حفاری و برداشت:

برای استخراج سنگ لاشه، ابتدا باید معدن حفاری شود. حفاری می تواند به صورت دستی با استفاده از ابزارهای سنتی یا با استفاده از ماشین آلات حفاری صورت گیرد. در این مرحله، به دنبال خلیج‌ها و تراکم‌های سنگ لاشه در معدن گرفته می‌شود.

3. بارگیری و حمل:

بعد از برداشت سنگ لاشه، سنگ ها بر روی کامیون ها یا ماشین آلات جابجا می شوند و به محل پردازش و فرآوری منتقل می‌شوند.

4. شکستن سنگ ها:

سنگ های لاشه باید شکسته شده و به قطعات کوچک تقسیم شوند. این کار معمولاً با استفاده از ضربه زدن به سنگ ها با چکش ها و مواد شکننده انجام می شود.

5. تمیز کردن و طبقه بندی:

سپس، سنگ های شکسته شده باید تمیز شده، خاک و آلودگی ها را از روی آنها حذف شود. سپس قطعات سنگ ها بر اساس اندازه و کیفیت آنها طبقه بندی می شوند.

6. فرآوری:

در نهایت، سنگ ها به صورت قالب ها و هندسه های مختلف فرآوری می شوند. این می تواند شامل تقسیم قطعات به بلاک های صاف و تحصیل قیمت، سندبلاستینگ برروی سطح سنگ ها و نیز پرداخت با رزین باشد.

7. بسته بندی و حمل:

در انتها، سنگ های فرآوری شده بسته بندی و آماده برای حمل و نقل به مقصد نهایی می شوند.

به طور کلی، این روش استخراج سنگ لاشه، به مراحل حفاری، برداشت، شکستن، تمیز کردن، طبقه بندی، فرآوری، بسته بندی و حمل تقسیم می شود.

سنگ نمای لاشه

سنگ لاشه مناسب کف :

سنگهای مختلفی برای کف مناسب هستند. برخی از سنگهای مناسب برای کف عبارتند از:

1. سرامیک:

سرامیک ماده ای مناسب برای کف است که مقاومت بالا، ضد آب بودن و قابلیت تمیز کردن آسان دارد.

2. گرانیت:

گرانیت یک سنگ طبیعی با بازاریابی بالا است که مقاومت بالا و ظاهر زیبایی دارد.

3. مرمر:

مرمر یک سنگ بسیار زیبا و شیک است که معمولاً در محیط های انتخابی تزیینی استفاده می شود.

4. بتن:

بتن سنگ مصنوعی است که می تواند در طرح ها و رنگ های مختلف دست ساخته شود و برای منازل و ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

5. لمینیت:

لمینیت یک جایگزین اقتصادی برای سنگ های طبیعی است که قابلیت نصب آسان و مقاومت در برابر خراشیدگی را داراست.

به هرحال با توجه به نیازها و سلیقه شما ، بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بهترین سنگ مناسب را برای کف خود انتخاب کنید.

 

سنگ لاشه مناسب نما :

سنگ لاشه‌های مناسب برای نمای خارجی ساختمان‌ها به موارد زیر توجه دارند:

1.ساختمان مورد استفاده:

بسته به نوع ساختمانی که قصد دارید نماپوشش کنید (مثلاً خانه مسکونی، اداری یا تجاری)، نوع سنگ لاشه مناسب تغییر می‌کند. برای مثال، سنگ لاشه‌های مصنوعی در ساختمان‌های مسکونی محبوب تر هستند، در حالی که سنگ‌های طبیعی بیشتر در ساختمان‌های تاریخی و طراحی شده استفاده می‌شوند.

2. طراحی و استایل ساختمان:

بسته به استایل و طراحی کلی ساختمان، باید سنگ لاشه‌هایی با رنگ، الگو و تکسچر مناسب انتخاب شوند. برای مثال، در ساختمان‌های مدرن و ساده، سنگ‌های با رنگ‌های نوعی یا سنگ‌های با تکسچر منحصر به فرد استفاده می‌شوند.

3. محیط و موقعیت ساختمان:

بسته به محیط اطراف ساختمان، می‌توانید سنگ لاشه‌ای با رنگ پایه‌ای مناسب و یا التیام بدهید. به عنوان مثال، در محیط‌های کوهستانی، سنگ‌های با رنگ‌های سبز یا قهوه‌ای طبیعی مناسب تر به نظر می‌رسند.

4.توانایی کپی پذیری:

برخی از سنگ‌های لاشه قابلیت کپی پذیری دارند، به این معنی که می‌توان آنها را به صورت سفارشی در مورد شاپ میکنید. این موضوع در طراحی و استفاده آسان تر از سنگ لاشه در ساختمان‌های با الگوها و طرح‌های خاص می‌تواند مفید باشد.

5.هزینه:

مقدار بودجه که می‌توانید برای سنگ لاشه در نظر بگیرید، نقش در انتخاب مناسب دارد. سنگ‌های لاشه طبیعی معمولاً گزینه‌ای بیشترند، در حالی که سنگ لاشه‌های مصنوعی معمولاً هزینه کمتری دارند.

به طور کلی، برای انتخاب سنگ لاشه‌ای برای نمای ساختمان می‌توانید به یک متخصص طراحی لاشه و معماری مراجعه کنید تا با توجه به نیازها و سبک خاص شما، بهترین گزینه را انتخاب کند.

روش ساخت محوطه با سنگ لاشه :

اجرای محوطه با سنگ لاشه نیازمند مراحل زیر است:

۱. شناسایی و برنامه‌ریزی:

ابتدا باید محدوده محوطه را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای سنگ لاشه انجام دهید. این شامل اندازه و ابعاد محوطه، تراکم سنگ لاشه، نوع سنگ لاشه و دیگر موارد مرتبط است.

۲. تهیه و بررسی سنگ لاشه:

سنگ لاشه باید از یک معدن معتبر و با کیفیت خوب تهیه شود. قبل از شروع اجرا، باید سنگ لاشه‌ها بررسی و چک شوند تا نقص‌ها یا آسیب‌ها به سنگ‌ها را بررسی کرده و تعمیر کنید.

۳. حفر و حیاط گیری:

برای آماده‌سازی زیرساخت محوطه، باید زمین را حفر کرده و حیاط‌ها را با توجه به طرح مورد نظر آماده کنید.

۴. پایه‌گذاری:

پس از حفر، باید پایه‌گذاری برای محوطه انجام دهید. این شامل از پیچ گذاری، پشته زنی یا استفاده از بتن مسلح است.

۵. اجرا:

پس از انجام مراحل قبلی، می‌توانید سنگ‌های لاشه را مطابق با طرح مورد نظر در محوطه قرار دهید. برای این کار ممکن است نیاز به برش، چسباندن یا مرتب کردن سنگ‌ها باشد.

۶. استوانه‌آرایی و فریز کاری:

پس از قراردادن سنگ‌ها، باید زیرساخت مجرای آب، بندهای راهرو و مسیرها را که به استفاده دیگر زمرده مافوق پیش میرود اجرا کنید. همچنین برخی سنگ‌ها نیاز به فریز کاری بر روی سطح خود دارند.

۷. پرکردن شکاف‌ها:

پس از اتمام امور نصب سنگ لاشه، شکاف‌های بین سنگ‌ها را با مواد پرکننده مناسب پرکنید. این عمل به تثبیت سنگ‌ها و جلوگیری از شکست و حرکت آن‌ها کمک می‌کند.

۸. تمیزی و نگهداری:

پس از اجرا، باید محوطه را تمیز کرده و شن و گرد و خاک را از روی سطح سنگ­ها از بین ببرید. نیز در صورت نیاز به تعمیرات یا تعویض برخی سنگ‌ها، فوراً اقدام کنید.

برای اجرای محوطه با سنگ لاشه، توصیه می‌شود از یک تیم متخصص یا کارگران حرفه‌ای برای انجام این کار استفاده کنید. همچنین حتماً در نظر داشته باشید که اجرای یک محوطه با سنگ لاشه نیازمند تجربه و دقت بالایی است و باید با استانداردهای فنی مربوطه سازگار باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *